måndag 15 mars 2010

En dröm


Nu mina vänner ska jag berätta om ett litet ställe som vi ska besöka i sommar. I helgen var jag uppe hos mina svärföräldrar i Götet, fantastiska människor som verkligen vet hur man tar hand om gäster. Väl uppe i Göteborg åkte jag ut till Säveån, och den övresträckan. För att beskriva vilket paradis detta är så tänk er följande. Man sitter på avenyn och dricker öl, shoppar eller vad nu vanliga människor gör. Tar bilen, kör tjugo minuter och helt plötsligt, likt Alice trillar man ner till underlandet. En fullt fungerande fjällfors med pooler, forsar och stationär öring. Lägg sedan till en fantastisk natur och inga jobbiga spinnfiskare. Ja mina vänner det kommer datum när första turen går upp till Säveån.


2 kommentarer:

  1. Finaste du!
    Bara en fråga, får man verkligen tala illa om spinnfiskare? Ska inte ni fiskare hålla ihop??!

    SvaraRadera
  2. Ber om ursäkt för min kamrats dåliga ordval, det ska naturligtvis inte upprepas.
    In vino veritas.PBE.

    SvaraRadera